Kelas Kek Marbel Bersama ES

Kelas Kek Bersama ES

Resepi Kek Marbel Mudah

Dah lama tak buat kek ni, terasa nak buat kek plak dengan isteri dan anak anak.

Kelas minggu ni kami buat kek marbel, jadi boleh la si kecil kami main main buat kek.

bila dah siap askar kami pun makan lah kek yang dia masak tu…

Senang je resepi kek ni,

Satu Adunan:

1 cawan butter 
3 suku cawan gula kastor
3 biji telur ayam
1 stgh cawan tepung gandum 
1 sudu kecil baking powder 
1 sudi kecil esen vanilla
3 sudu besar susu pekat manis
2 sudu besar serbuk koko.
 
berat lepas siap 300 – 450 gram gitu,
 
kalau guna loyang besar buat dua adunan, baru cantik kalau tak nipis jadinya…
 
Masak dengan api atas bawah selama 45 minit dengan kepanasan 175 darjah ye…

Leave a Reply